keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Ylennys + sokkotreffit!

Wohoo, pääsin sittenkin vaikeammalle kielikurssille! 5-tason alkeiskurssilta vapautui paikkoja, koska Frau S. potki sieltä pois joitakuita raasuja, jotka eivät ko.tasolla pärjänneet. Näin ollen mä sain ylennyksen hyvin menneen tasotestin perusteella ja pomppasin kerralla kaksi leveliä eteenpäin. Eilen oli ensimmäinen päivä vaikeammalla kurssilla ja jännäsin aika lailla (milloin toisaalta en jännittäisi...?). Uuden kurssin ope hiillosti mua oikein urakalla ja kyseli jatkuvasti kaikenlaista selvittääkseen mun tasoa. Olin tuntien jälkeen ihan lopen uupunut, kun piti tsempata niin paljon, mutta päivän päätteeksi ope totesi, että laittaisi mut ehkä vieläkin vaikeampaan ryhmään! :D Kieliopin kannalta voisin sinne mahdollisesti mennäkin, mutta puhuminen tuottaa vielä niin paljon tuskaa, että välillä kuuntelen vaan suu auki, kun muut alkeiskurssilaiset solkkaa menemään kuin vettä vaan. Hengailen nyt ainakin vielä loppuviikon tällä kurssilla ja fiilistelen, mikä olis parasta.

Tämän ylennyksen lisäksi toinen mainitsemisen arvoinen asia on eiliset "sokkotreffit". Facebookissa joku Bielefeldin lähistöllä asusteleva suomalainen kaipaili uusia kavereita ja ilmaisin olemassaolostani. Tämä ketjun aloittaja ei ehtinyt laittaa mulle viestiä, mutta yksi toinen bielefeldinsuomalainen laittoi. Sovittiin saman tien kahvittelu keskustan tienoilla olevaan Moccaklatschiin ja olikin oikein mukavaa! Sovittiin jo ensi viikoksi uudet "treffit". Toivottavasti tässä on hyvän kaveruuden alku. :) Olen itse ollut vähän laiska ja saamaton sosiaalisen elämän suhteen, kun aika on mennyt kaiken muun ihmettelemisessä, mutta tässä vähitellen vois kyllä piestä itsestään sen sulkeutuneen härmäläisen ja herätellä esiin sosiaalista eurooppalaista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti